Dressyr

Dressyrpasset gick verkligen skit idag... Lady var överallt och fladdrade omkring och var verkligen inte alls intresserad att lyssna på mig. Plötsligt skulle hon ibland gå åt motsatt hon som jag styrde mot, sen var det inte fyrkantspåret som dög att följa. Halterna blev snea och vinna med nosen pekandes rakt uppåt och hela tiden var det ökad trav som gällde trots mängder med halvhalter. Hon ville verkligen inte lyssna och tillslut var jag både sur och frustrerad på henne. Efter en halvtimme mjuknade hon lite och började faktiskt lyssna lite längre stunder. Galoppen var otroligt nog det som gick bäst i lagom tempo, annars ska hon alltid dra iväg med nosen mot backen i enorma språng. Var ju tvungen att börja öva inför klubbdressyrtävlingen på påsklovet så jag red LC:1 programet och tränade. Avbröt den efter en stund för att öva halter och övergångar, men som sagt så var inte Lady särskilt samarbetsvillig så efter att ha traglat med fula halter en stund nöjde jag mig med en halvbra innan jag travade av. När vi skrittade av släppte jag tyglarna och tränade på att styra med vikter och ben och det härliga med Lady är att hon föredrar det styrsättet framför tyglar - när hon vill själv. Idag gjorde hon först snällt volter, serpentinbågar osv för att sedan stick iväg i trav mot utgången.

Verkligen tur att det inte är blåst alla dagar för det är väl det som stirrar upp henne :/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0