Grinig ponny

När jag satt upp på Lady idag insåg jag snabbt att hopplektionen inte skulle gå bra. Hon brunstar för fullt så hon stannar och vill inte gå. Ovanligt nog var hon kelig idag, annars har hon ett hemskt brunsthumör. Framridningen funkar ganska bra, men jag måste driva en massa vilket kändes lite konstigt. Framhoppningen går bra och hoppningen känns lovande. Sedan pang! Vill inte hoppa och får stopp på stopp på stopp. Hindrena fick sänkas för att vi - med nöd och näppe - skulle komma över och jag var rätt trött på henne då, visserligen kan hon vara väldigt fånig och stanna, men den här lektionen tog priset. Blir jag arg skärper hon sig tillslut, men inte idag. I slutet gick det bättre men jag hoppade bara halva banan för att inte behöva bråka för mycket. Sedan avslutade vi med banken och jag tycker det är så obehaglig och Lady var väl inte alltför hoppvillig heller så skutten blev ryckiga och konstiga. Men när vi slutade hade vi kommit både upp och ner, vet faktiskt inte om det var hennes första gång hon hoppade en bank, det är mycket möjligt och isåfall skötte hon sig bra :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0