Hopptävling - Lady

Eftersom Lady bara kan åka brett fick vi köra två gånger och lämna av henne först på ridskolan. Tack och lov så kan hon iallafall stå normalt i en stilla transport och hon och Lukas hade inga problem att stå tillsammans och äta hö. Vilken varm dag det var och bastuvarmt i ridhusen. Lady var pigg, men inte för mycket som förra hopptävlingen. Lugn och inte alls stressad under framridningen vilket jag tyckte bådade gott inför hoppningen. När hon sedan hoppar det lilla hindret utan att blinka inser jag att hon inte kommer stanna för att hon är stressad och fånig. När det är dags för vår tur i LD:n slår min mage volter. Första hindret går bra, men vi landar i korsgalopp och jag hinner inte byta i svängen så vi vinglar fram och får ett stopp. Men sedan går allt bra och vi kommer igenom utan fler fel så jag var väldigt nöjd. I framridningen till LC:n känns hon lika fin och hoppar utan att tveka, det var så att jag började undra att jag hade drömt de senaste hopplektionernas vägringar. Inne på banan är hon pigg, glad och nyfiken. Lite för nyfiken tror jag för när vi svänger upp till första hindret på diagonalen blir det ett stopp. Det både kändes och såg ut på filmen som om hon blev överraskad över att det stod ett hinder i vägen :P Andra försöktet går bra, fast vi kommer över det lite tveksamt. Sedan drar hon på och flyger över resten av hindrena. Språnget på tredje hindret var enormt, till och med mamma såg det när hon filmade. Farten var lite väl hög, men jag vågade inte bromsa för mycket när vi närmade oss hindrena så att hon skulle stanna. Så jag var supernöjd efter denna klassen också och jag tror Lady har haft minst lika roligt som jag :) Jag hoppas verkligen att Celina gör som jag föreslår och tar och tävlar Lady ihöst, tror Lady skulle tycka det vore väldigt roligt att få åka iväg lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0