Imorgon

Idag fick alla hästarna vila och jag tog en stallfri dag. Mamma var och pysslade med Lady som stod ut med borstandet lite mer än en halvtimme innan hon fick nog och tyckte det var dags att ridas (vilket ju inte går så det var en sur häst mamma hade tillslut). Celina var och putsade sadel och träns för imorgon är det hopptävling i Sporren. Det är division III så första klassen är lagklassen och sedan tävlar hon LC klassen efter. Jag får hålla tummarna för att det går bra imorgon och då menar jag inte att Lukas skulle stanna för det gör han aldrig (om det inte är något jättetokigt). Bara fem anmälda i LC:n varav Celina är en av dem och som hon och jag säger: hon har bara en av sina värsta konkurrenter där :P ett russ vid namn Puls. Den andre Lucas som ser ut som en större och tjockar variant än våran är inte anmäld ovanligt nog. Får se hur många som kommer fram för att hälsa på Lukas imorgon :) och hur många som komenterar hur duktig och söt han är. Det är bland det bästa jag vet med tävlingar när vi får höra massa beröm om honom och jag och Celina vet att det är vi som utbildat honom. Tänk om vi aldrig hade gjort det, då hade en massa potential suttit i en tjockis till shettis och aldrig fått visas upp. Tänk vad många fler shettisar det finns i världen som är oslipade diamanter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0