Lady och Linnea

Linnea hade inget för sig så jag och mamma tog med oss henne till stallet med tanken att hon skulle lära sig köra häst och vagn :) Men sen blev det så att hon skulle prova att rida Lady. Linnea är ganska ridvan med tanke på att hon nog inte ridit mer än 10ggr. Med Amy kunde hon både galoppera och hade provat att hoppa 50cm. Med Madicken blev det två ridgånger, men till skillnad från Amy var hon gräslig som nybörjarhäst och bara latade. Lady var, till vår stora förvåning snäll mot Linnea och var till och med lite seg! Det såg riktigt bra ut när Linnea kom in i ridandet igen efter en stund och hon fick till och med prova att galoppera några varv. Fast det tog väl 5min innan vi fick Lady i galopp och jag filmade Linneas flaxande försök att sitta ner i Ladys slängtrav och försöka fatta galopp. Armbågarna levde ett eget liv och vi skrattade hela familjen när vi kom hem och tittade på filmen :) Sedan körde vi Lukas en runda och Linnea fick köra en del. Lukas är trygg att köra med, men han är inte precis lättstyrd och vinglar fram och tillbaka på vägen och skulle köra vagnen i diket om man inte styrde han rätt. På hemvägen skulle han busa och stack iväg i galopp när Linnea höll i tömmarna, hon tjöt till så jag fick rycka åt mig tömmarna och bromsa.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0