Måndag

Firade Celina med två tårtor som jag bakade efter hennes önskemål. Fick nog en sockerchock tror jag ;) Inget stall för mig idag och det var skönt att bara vara hemma och lata sig hela dagen. Imorgon blir det att rida både Lady och Madicken. Om 9 dagar har Madicken bara 2 månader kvar till fölning, jag hade tydligen räknat lite fel för det är den 4/7 och inte 9/7 som hon skulle föla :) Men jag börjar bli osäker på hur länge jag ska fortsätta rida henne, jag har ridit henne varannan-var tredje dag den senaste månaden men det känns som om jag borde minska ännu mer nu, eller kanske till och med sluta? Det känns som om alla säger olika saker: rid tills hon fölar/låt henne vila/motionera lite... Motion tror jag på och när det inte går att rida längre tänker jag gå promenader med henne, men när blir det? Ska jag kanske låta Celina rida henne nu eftersom hon väger drygt 15kg mindre än mig, eller ska jag börja med promenader? Om man går efter hur hon är när man rider så borde jag kunna rida ett bra tag till, men går man efter magens storlek börjar jag snart känna mig lite som en hästplågare ;)

Syns inte så tydligt på bilden, men bakifrån sticker magen ut jättemycket, särskilt på vänster sida av någon anledning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0