Ponnyridning

Idag kom två barn för att rida på Lukas och Madicken. De brukar komma och rida lite med några månaders mellanrum, men nu var det verkligen jättelängesen de var hos oss :) Killen är 5 och tjejen 7 år tror jag. Lukas var lagom storlek till dem, men Madicken var den nästintill perfekta nybörjarhästen. Att bara skritta tyckte hon var lagom och gick snällt runt på hinderbanan jag hade byggt upp åt dem. Barnens ben räckte inte nedanför sadeln, så de fick smacka lite när de skulle skänkla men Maddan lyssnade snällt och hon blev deras favorithäst att rida :) Hennes mjuka trav är ju inte alls skumpig så barnen ville knappt sluta trava. Flickan, Linnea lärde jag lättridning och det tog väl en kortsida och sen red hon lätt som om hon aldrig hade gjort annat, kanske en liten naturbegåvning? ;) Efteråt hade jag dressyrlektion för Celina och vi tränade på öppna, framdelsvändning och lite skänkelvikning. Dessutom försökte vi lära Lukas vad ett petande med dressyrspö betyder när man gör tex skänkelvikning. Öppnan gick riktigt bra i slutet och framdelsvändningarna blev lite bättre än vad de brukar. Ibland blir jag så frustrerad när jag har lektion för Celina, som med framdelsvändningen. Celina har aldrig lärt sig det på en välskolad häst och alltså har jag fått försöka lära båda samtidigt vilket inte alltid funkar så bra :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0