Skratt så tårarna rann

Vi var i stallet vid halv 9, gjorde iordning hästarna och klädde ut oss. Jag sminkade mig vit i ansiktet och hade rosarött läppstift så man såg att det var jag. Celina hade skägg och glasögon och kändes knappt igen. Strax efter 9 red vi iväg och i bilarna som vi mötte satt det ofta skrattande människor. En kvinna vi möter vid en cykelbana ger ifrån sig världens största gapskratt när hon ser oss så jag började skratta själv. När vi kommer till dagis kommer alla barnen rusande och står tryckte längs med staketet. Någon liten tror dock Celina är tomten och börjar gråta haha. Ludde kommer efter en stund och jag bara väntade på att han skulle utbrista "det är ju Lady och Lukas!". Men istället:
"Jag tror det är mina hästar..." sa Ludde tveksamt.
"Jaså? Är du säker på det?" frågar en fröken.
"Nja..."
Lukas nös några gånger.
"Lukas nyser inte så, det kanske inte är han?" säger Ludde ännu mer tveksamt
Någon frågade mig vad hästarna hette och plötsligt har jag sagt att Lukas heter Prosit och Lady Måne. Ludde är dock fortfarande tveksam om det är Lukas eller inte:
"Lukas, Lukas, är det du Lukas?" säger han en lång stund, men Lukas bryr sig inte om honom.
"Du kanske får kolla när du kommer hem om hästarna står kvar där?" föreslår en fröken
Jag skrattade så att jag nästan grät åt Ludde då. När mamma kom hem berättade hon att Ludde plötsligt under middan kommit på att Celina faktiskt är så liten. "Men har Celina skägg?" frågar någon. Det har hon ju inte och kugghjulen i Luddes huvud snurrade vidare...

Efter en stund börjar några av de äldre tjejerna att fråga ut "Snövit" och jag får de mest konstiga som jag inte visste vad jag skulle svara på.
"Snövit, var bor du någonstans?"
"I ett litet slott i en skog" svarar jag. Vart bor Snövit egentligen?
"Varför då?"
"Öh...för att det är mindre att städa" Jag visste inte vad jag skulle svara på det
"Men Snövit, hur får du PLATS i ett litet slott?"
Jag höll på att få ett skrattanfall samtidigt som jag försökte förklara att slottet var lika stort som ett hus.
"Men, hur kan du bo i en skog när du är med i min film?"
Ja...vad svarar man på något sånt?
"Vad gör du när du inte rider?"
"Öh...läser....målar... Kloker hugger sten i gruvan"
Någon frågar hur gammal Snövit och Kloker är.
"16" svarar jag.
"Öh...13" svarar Celina och glömmer totalt att hon har ett vitt skägg.

Efter en halvtimme rider vi hem igen. Det var helt klart den roligaste dagen på länge och troligtvis kommer vi få besöka en närmare förskola till sommaren :) Tyvärr har jag inga bilder, men mamma och de andra fröknarna fotade oss med sina kameror så jag ska få dem bilderna tills vi kan ta några riktiga med min kamera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0