Snabbtur

Var tvungen att göra lite skolarbete tills imorgon så därför fick jag vänta in Celina och åka till stallet kvart över 3. Hade ont om tid så jag tog bara borste och träns till hagen och fixade Maddan lite snabbt för att sen hoppa upp barbacka och rida 20min. Madicken var pigg och blev glad när vi tog en annorlunda väg än vanligt. Bestämde mig för att följa en gammal skogsstig som jag vet inte kan leda nånstans, ja förutom till ett stup, en å eller nåt sånt, men Maddan fick traska omkring där hon ville och var nöjd och glad :) Den tog ju tillslut så då vände vi och då blev det liv i min häst. Ner med huvudet för att försöka bocka samtidigt som hon vill springa nerför en sluttning med massa vissna ormbunkar. Ibland är hon verkligen inte klok, man vet ju inte vad som döljer sig där under :/ När vi kom tillbaka till stigen lät jag henne galoppera och hon hoppade glatt över de 3dm höga stockarna som vi nyss hade klivit över. Det var tråkigt det bara blev en liten runda, så antingen så rider jag ännu en imorgon eller så väntar jag tills på fredag. Tror det får bli på fredag för imorgon ska jag rida dressyr med Lady och mocka. Och jag har dessutom "lovat" Madicken att hon ska få bestämma vägen och då behöver man gått om tid för hon går gärna runt i cirklar :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0