Dagens hopptävling i Mörrum

LD
Ganska pigg Lady som faktiskt stod still medan vi kämpade med broddarna. Har aldrig satt på såna innan så att jag fick in alla utom en är jag stolt över. Den sista fick en transportgranne hjälpa oss med och det var ren tur att den gick på för broddhålet i skon var snett så brodden hamnade bara snett. På framhoppningen blev det lite stopp pga av att Celina inte red så som Lady vill. På banan kom de till hinder nummer tre innan de var ute. Lady var lite rädd för hinderfångarna tror jag.

LC
Jättefin på framridningen och stod helt lugnt och halvsov bredvid framridningen mellan klasserna. Men inne på banan blev det utvägran på första hindret och sedan ett mycket försiktigt hopp över. Det var ett blått hinder med blå infångare som jag tror hon tyckte var riktigt obehagligt. Kanske att det smälte ihop med gräset?

Nåja, trots detta är vi faktiskt ganska nöjda med dagen. Ingen av oss, inte heller Celina, är arg eller besviken på Lady. Får tänka på att denna är den första riktiga tävlingen på minst 5 år och hon behöver en tid för att komma igång. Nästa helg är det Råby och förhoppningsvis kommer de över lite fler hinder, men någon allsvenska tävling blir det inte. Men Lukas verkar ju få vara med och både jag, mamma och Celina ska till alla tävlingar ändå och heja på våra lag. Ska faktiskt bli skönt att slippa springa runt och istället bara sitta och fota :)

Bild från Osby


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0