Långtur med rockarden

Celina åker bort med en stallkompis idag och är borta till torsdag eller fredag. Celina är ju Celina så hon packade i sista minuten vilket betydde att hon inte hann rida Lukas eller Madicken som hon ville. Lukas är fruktansvärt tjock nu, revbenen känns inte nästan och han har valkar överallt så alla dagar jag orkar och hinner ska jag motionera han på förmiddagen. Två pass per dag alltså, jobbigt med nödvändigt för han! Idag selade jag och spände fast han vid vagnen, satte på mig regnkläder och gav mig av på en långtur på mer än 1 1/2 timme. Så tråkigt att vi har så dåliga körvägar, bara asfaltvägar om man inte rider längre bort. Körde spökrundan till skyesjön eftersom den sista har en jättelång grusväg. Hade blivit trav och skritt innan dess men där manade jag på honom i galopp och han fick verkligen trötta ut sig. Dock försökte han vända flera gånger så vi bråkade en del. Hemvägen gick dock jättebra men då började han bli lite trött av allt galopperande. Efter galoppen blev det mer trav och ganska mycket backar uppåt så när han tillslut fick sakta av var han trött, svettig och flåsig. En halvtimme hemifrån började åskan mullra så Lukas fick trava i maklig takt en del av asfaltvägen hem. Sedan var han mör och fin haha. Orkade inte ge sig upp i hagen till de andra utan stod och gnäggade åt dem att komma ner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0