Långtur

Var iväg 2 1/2h med Alva i förmiddags. Planerade visserligen att rida en lång runda, men inte såhär lång. Red mot Vallhall för jag kom på att det var två år sen vi hittade och red den rundan, men halva rundan bestod av en nystenad grusväg som hade varit perfekt innan. Den var ju klart bättre än för två år sen, men vi fick skritta större delen av den. Var skönt när vi kom ut på asfalt och sedan svängde in på en superfin mjuk skogsväg och kunde låta hästarna sträcka ut. Sedan blev det en stund skritt igen och en del tänkande för min del då jag skulle hitta den nästan igenvuxna skogsstig som leder till slutet av Skyesjönsvägen där vi brukar galoppera. Kalhygget med stigen var dock igenvuxet så vi fick rida i kanten och följa den innan vi hittade resten av vägen. Sedan blev det mycket trav och galopp vid Skyesjön och plaskande på vägen. Någon gång från plaskandet och de drygt 45min vi hade hem tappade Lady sitt ena senskydd. Irriterande men jag tror och hoppas det ligger i skidbacken.

Båda hästarna lite tröttare efter igår, men Lady hade ändå ork att låtsas vara rädd för allt. Måste säga att Lukas nog har bra kondition, han har gått 1,5h igår, i förrgår, 2,5h idag och gick piggt på hela vägen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0