Pratig ponny

Till min stora förtjusning verkar det som om Nangijala kommer bli en sån där pratig häst som Amy var. Just den delen av Amy saknade jag mycket för hon hummade och småpratgnäggade ofta medan de andra hästarna nästan aldrig säger nåt. Ropar man på Nangijala när man kommer får man oftast ett sött litet gnäggande till svar, detsamma om hon inte vill att man ska gå eller att jag tex försvinner in i vindskyddet för att mocka. Idag gnäggade hon två gånger åt mig när vi skulle byta hage.

Nangijalas päls har plötsligt skiftat färg och blivit väldigt brun, syns tydligt att man, lugg och svans är svart nu och tillsammans med svarta mulen, svartheten kring ögonen och de avkliade fläckar där det numera börjat växa svarta hår på känns det inte som om det är min fölunge längre haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0