Nangijala

I förmiddags när jag som vanligt kom för att byta hade på Nangijala och Madicken såg jag bara Maddan beta uppe på kullen, halvvägs in i hagen. Så jag ropar på henne och Nangijala och ser ett litet huvud dyka upp mellan massa buskar. Jag ropar igen på Nangijala och då gnäggar hon högt och kommer nedspringande i full galopp till mig :D Underbara lilla föl <3

Tog massageborsten och kliade henne med den över hela kroppen och håret bara rasade av på halsen och bogen (och även andra delar). Vet inte hur länge jag höll på men tvingade mig att sluta när det började synas svarta fläckar på bogen och halsen. Jösses vad tunt håret är, typ ingenting ju. Men å andra sidan tycker jag det svarta håret på bakbenen från igår är mycket mer. Antingen växer det väldigt snabb eller är det ren önsketanke.

Nu ikväll fick jag ett välkomstgnägg också och när jag upptäckte hur mycket löst hår det fanns fick jag hämta massageborsten igen. Tror minsann det fanns mer löst hår nu ikväll än imorse haha, denna gången lite överallt på kroppen. Blev en tur i skogen för Celina och Nangijala var superpigg och hoppade omkring. När Celina travade en bit stannade jag kvar och väntade på dem. På tillbakavägen fick Nangijala syn på ett 40cm högt hinder på stigen som hon kastade sig över.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0