Stolt

Är så fruktansvärt stolt över Ludde så det är inte klokt! Grabben slog mig med häpnad idag fullständigt.
Det var hoppning på schemat idag och tre hinder uppbyggda. Vi värmde upp i skritt och trav och sedan var det galopp i longerlinan som gick jättebra. Skönt att han börjar bli så stadig att jag slipper oroa mig över att han ska halka av. Och Lukas är så snäll och fattar galopp nästan innan jag ber om det. Sen börjar vi då hoppa fram på 2dm. Lukas pigg och framåt och Ludde driver på och några meter innan hindret fattar Lukas galopp, galopperar fram, hoppar över och galopperar en bit efteråt innan Ludde saktar av. Wow, ungen lyste som en sol och jag likaså. Celina står och tittar på och tror heller knappt sina ögon. Vi fortsätter hoppa och höjer så småningom till 30cm och för det mesta blir det galopp innan hindrena och efter. Ja, vad säger man när Ludde fortfarande tränar på att galoppera i lina? Och inte såg det särskilt illa ut heller, Ludde stod i lätt sits mesta tiden.

Jag kan sätta min högra han på att Ludde galopperar själv innan året är slut även om det nog kommer bli svårt att fatta galopp med de korta benen. Lite mer träning att sitta ner i galoppen och mer koll på tyglarna så har jag tränat upp en ryttare som snart kan följa med ut i skogen med oss andra (dock på lugna turer) och som kan börja tävla så smått.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0