Ut i skogen

Kliade bort hår på Nangijala i en halvtimme och tog sedan ut henne och Maddan i hagen för att vara gräsklippare en stund. Nangijala gick lös med grimma på och efter en stund gjorde jag samma med Madicken. Både gick och betade medan jag satt i den varma solen. Sedan kom Ludde hem och vi släpade med oss en trött och motvillig Lukas. Idag sadlade och tränsade Ludde nästan helt själv! Och efter att ha galopperat sisådär 20varv eller mer i longerlina talade han om för mig att han tycker att han är ganska redo att ta över Lukas nu, ska inte Celina sluta snart eller?

Jag tror verkligen att Luddes intresse består. Visst finns det jobbiga saker som att tvätta bett (finns inget äckligare") men annars är han alltid pigg på att rida om han inte är iväg. Bror Calles hästintresse börjat nästan bli farligt högt, han vill så hemskt gärna rida men det är så svårt att få tid till honom med

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0