Ett fint blåmärke

Första dagen på jullovet och jag har hunnit rida två hästar, mocka, fodra och vara ute i skogen med en fruktansvärt pigg fölunge. Lady fick en 45min skritttur och hon skrittade på så att jag fortfarande är helt slut i ländryggen. Madicken fick äta sin extramat inne medan jag skulle ut med Nangijala. Först gick det bra sen fick hon spel och for runt omkring mig i stegringar och bocksprång och bakutspark. Hon är stor nu, och stark, det var inte lätt att hålla i så jag var jättevarm tillslut när hon lugnade sig. Sen gick hon snällt förutom då hon plötsligt tog ett jättesprång framåt och for ut med bakhovarna och råkade träffa mig på låren/höften. Det blev ett rejält blåmärke. Sista biten hem ville hon bara springa och jag var ju så tråkig att jag tvingade henne att först stanna och sedan backa när hon skulle dra iväg.

Halv fyra blev det skogstur med Madicken och Lukas med pannlampor och massa reflexer. Pigg och lite smågalen Madicken som tog några rejäla bocksprång ibörjan av galoppen haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0