Knasföl

Alla hästar utom en gick och surade i regnet - men Nangijala var lika glad som alltid! Satte fast några spännen på täcken som hade lossat och glömde ta med Nangijalas grimma (var längst borta), men jag lockar och hon går med till grinden. Tänker "äh, vad tusan", öppnar grinden och släpper ut henne och lyckas faktiskt få henne med in i en box utan att röra vid henne! Fast hon fastnade vid gräset och tog några tuggor innan jag kunde locka med mig henne.

Satte på oss reflexer och gick för att beta vid vägen. Jag fick något att bita i idag. Hon kunde lugnt gå och beta medan bilarna svischade förbi för att i nästa stund stegra, snurra runt och försöka slita sig, särskilt de vita skåpbilarna var läskiga haha. Sen var allt bra i 5min till innan hon blev stollig igen, pappa kom då gående med Zorro och undrade vad vi sysslade med och både fölis och vovve ville hälsa på varandra. Fast det gav ännu mer stollighet för då skulle hon leka med Zorro som såg milt sagt förskräckt ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0