Minska diandet

Jag har insett att även fastän vi när som helst kommer kommer försöka minska diandet genom att ge Nangijala egen box kommer min envisa fölunge säkert fortsätta dia så mycket hon bara kan, som det matvrak hon är. Eftersom jag har två skoldagar kvar innan jullov så tänkte jag att jag skulle försöka minska det på dagen också. Försöker bara komma på hur haha. Skulle vilja ha någon slags "magtäcke" som gör att hon inte kan dia förrän jag tar bort det och att Maddan får ha det typ 2h första dagen och sedan sakta öka på det eller nåt. Nej, ska ta en ordentlig funderare för sätta de i olika hagar vill jag inte. Känner att jag "försummat" min fölunge lite, hon älskar att komma ut och aktiveras.

Madicken har fort en veckas vila för att försöka få upp hullet lite vilket typ inte funkat alls så vi sätter igång henne igen och så får hon de dagar hon rids, stanna inne och få en extra matranson utan glupska Nangijala i närheten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0