Nangijala

Körde tre pass med klickerträning idag med henne med hjälp av äppelbitar, försökte med gamla brödbitar men hon bara spottade ut, kräsen häst ;). Hade lite kul åt henne andra gången då vi var i paddocken, hon fattade att jag hade äppelbitar när jag släppte och skulle stänga grinden. Jösses vad sur hon var och började hoppa omkring mig och stegra och hålla på - som hon gör med Madicken. Gick till och med mot mig med bakåtstrukta öron och försökte hota mig. Haha. Dock vet hon innerst inne att vi äldre bestämmer. Jag behövde bara leka lite häst och låtsas hugga efter henne och hon hoppade iväg, dock med baken mot mig och sparkade bakut, så jag sparkade med mot henne och då stack hon. Hon sprang och försökte samma skrämselgrej igen så jag upprepade med samma saker och tillät inte henne komma fram förrän hon kom som vanligt med spetsade öron. Men då var hon snäll igen. Vete tusan om jag gör rätt, men så länge hon inte blir värre så...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0