Nyårsritt

Mamma har hittat och märkt ut en ny väg som går till vår ena runda Lommaklint. Innan har vi fått rida 30min bort och fått vända för att få en härlig galopp tillbaka, men med mammas utforskande har vi kunnat göra allt till en enda lång runda som dessutom bara tar 45min att rida! Så den rundan blev jag visad idag av Celina när jag följde med henne ut på Madicken. Maddis var pigg och glad men har inte gått upp nämnvärt i vikt vad jag kunde se. Men mjölken är påväg ner och Nangijalas två korta dianden per dag går oå ca 1min vardera vilket är skönt.

Lady har fått vara med Nangijala större delen av veckan men sedan två dagar har hon fått gå med Lukas då Lady själv blir ganska stissig av alla raketer medan Lukas inte bryr sig ett dugg. Han är ruskigt trött på Nangijala i vanliga fall, men dessa dagar är värre än nånsin. Varje gång det smäller springer Nangijala till Lukas och han jagar bort henne för att han tycker att det ju inte är något farligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0