Skilsmässa

För ovanlighetens skull möte jag Camilla idag i stallet och eftersom jag ändå skulle ta in Madicken bad jag henne komma och kolla på hennes vikt då hon alltid ser henne med täcken.
Vi kom överrens om två saker:

1. Vi matar och vi matar och vi matar och vad gör Madicken av maten? Producerar ännu mer mjölk istället för att lägga på hullet! Juvret var sprängfyllt efter en kvart utan diande, så var det i somras när Nangijala var nyfödd!

2. Vi ska skilja dem åt för Madickens skull. Det här är inte hållbart längre. Från och med idag får de gå i olika hagar, Lady med Nangijala eftersom hon är hennes extra mamma/bästa kompis. Nangijala får dia morgon, mitt på dagen och sen på kvällen när de tas in tills mjölken minskat ännu mer så att 2 ggr/dag räcker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0