Clearround hopptävling

Idag ordnade ridklubben en klubbhoppning med clearroundklasser från 30-60cm och jag hade anmält mig till 50 & 60cm med Lady. Eftersom vi bara ägt lady sen förra sommaren har vi aldrig tävlat med henne (hon är min mammas häst) så idag var hennes och min tävlingsdebut. Det märktes att det var några år sedan hon tävlade sist för plötsligt kom den rädda och fåniga ponnyn från den första hopplektionen tillbaka. Ett litet kryss på 2cm var jätteläskigt och efter att ha hoppat jämfota över det drog hon ner huvudet och sprang. Räcket och oxern var lika farliga, men hon lugnade ner sig lite efter ett tag. Sen var det dags att tävla och fy vad mycket läskigt det fanns i ridhuset då! En startskärm, första hindret... kom över på andra försöket men det var precis och blev stillastående. Sen gasade hon på så hoppen blev ganska konstiga men hon lugnade ner sig ju längre vi kom. I andra klassen hade hon lugnat ner sig och även om vi fort omkring som en virvelvind hoppade hon allt utan att tveka så vi fick en fin blå rosett vid utgången :D Var verkligen jättekul att tävla Lady och hon hade minst lika roligt som jag så jag längtar till klubbtävlingar på påsklovet. Då ska vi minsann prova förenklad LD och LD :)

Mamma försökte fota idag och hon hängde inte riktigt med, men med tanke på hur Lady höll på så förvånar mig det inte ett dugg. Men hon får träna mer till nästa gång!

Första hindret


"Allvarligt, menar du att vi ska hoppa det?!"


Andra försöket och vi tog oss över stillastående


Här var hon inte riktigt säker på om vi skulle hoppa eller inte


Och som vanligt 1-2dm över hindret, hon är för härlig Lady :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0