En sjuk helg...

En sjuk helg och det mer än på ett sätt. Fyra sjuklingar begav sig till götborg på fredagseftermiddagen och ett gäng sjuklingar kom hem igen. Mamma tillfrisknade men Celina såg helt borta ut hela helgen för hon gick på tabletter för att orka. Jag mådde riktigt bra när vi åkte, men kommer hem lika sjuk som Celina, så jag är glad att jag har två dagar ledig från skolan! Inga hästar eller ridlektion för mig imorgon, mamma får sköta alla hästarna och hon funderar som bäst på hur hon ska motionera Lukas. Det lutar åt att hon ska rida barbacka i hagen en stund. För er som aldrig sett min mamma så är hon ca 156 och väger extremt lite så hon är ju inte för tung för honom :P men hon ser rätt lång ut och den enda gången hon red och travade lite med honom så skrattade hon så att hon inte kunde hålla igång honom.

Just det ja, mamma blev familjens shoppare på årets mässa. Celina hittade ingenting och det enda jag köpte var en bok om unghästarns träning eftersom jag faktiskt inte behöver några saker. Mamma skaffade två schabrak och två grimmor med grimskaft samt en gräsligt regnbågsfärgat spö. En av grimmorna är också regnbågsfärgat, det ska bli intressant att se hur det ser ut på Lady...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0