Fredag

Nackdelen med att pendla till skolan är att tåget kan bli så försenat att jag missar bussen i Bromölla - och det hände idag. Dessutom missade jag en möjlig skjuts för en kompis var tydligen på samma tåg och åkte bil hem, men jag fick sms:et försent typiskt nog :( Så fick vänta en timme tills nästa buss kom så där sumpades alla stallplaner för dagen. Kom inte till stallet förren halv fyra och då skulle hästarna äta om ungefär en halvtimme. Jag som hade lovat Celina att hinna köra Lukas också men det hans inte med. Så jag tänkte att jag kunde ta en snabbtur med Madicken, men när jag ledde henne genom hagen tyckte jag att hon fortfarande verkade öm om hovarna så då bestämde jag mig för att pyssla om henne tills jag skulle fodra. Stod en halvtimme och tog väck hår medan hon sov och så borstade jag igenom svansen så att allt spån togs bort. Hon lägger sig ner varje natt så svansen har alltid en massa sågspån i sig varje dag, tur att hon har en väldigt tjock svans så att det inte gör något om den tunnas lite :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0