Hopplektion

För bara några ridgånger sedan fick man lirka in Ladyi transporten och tog minst 10min att få in henne. Ikväll när vi skulle hem från ridlektionen sprang hon in i transporten med mig släpandes efter haha. Kan bero på att mamma matar henne full med massa godis varje gång hon står i transporten och jag har sagt åt henne att hon nog får minska det lite, annars kommer väl Lady tjura och vägra gå in när vi slutar med godis haha.
Hopplektionen gick jättebra! Ja, det såg väl inte särskilt snyggt ut men jag är fortfarande glad att hon hoppar allt utan att stanna :D Inte ett stopp eller minsta tvekan på lektionen idag och sista oxern på 90cm bara flög hon över. Så det första hindret är överstökat, nu har vi bara en massa annat jobb för vi far runt som en ohejdbar virvelvind. Fick höra hela lektionen att jag skulle räta upp mig men det är så lagom lätt när Lady drar ner huvudet efter hindrena så att man far framåt. Dessutom hoppar hon ju dubbelt så högt som hon behöver över hindret, riktiga tigersprång är det och det har tagit ett tag att vänja sig vid hennes stil. Ja, vi har verkligen en massa saker att träna på, men vi har många år på oss till Madickens föl är ridbart :) Men efter dagens hopplektion känner jag mig nästan lite fånig som anmält mig att hoppa 50 & 60 på klubbtävlingen på tisdag, men det är förstås första tävlingen på många år för henne. Ska bli jättekul iallafall!

Har tyvärr inga bilder när jag hoppar Lady. Celina kommer inte överrens med kameran och mamma...tja, jag håller på att lära upp henne just nu :)


Kolla hur högt hon hoppar över hindret, så håller hon på med ryttare också


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0