Kolik

Dagen började bra: upp till stallet vid halv 10 tiden och red ut i skogen tillsammans med mamma. Jag mockade lite i hagen och gav hästarna lunchhöet men upptäckte att Lady inte ville äta. Hon stod och tittade på sin mage, tog ett par tussar hö och lade sig ner två gånger så då samlade jag ihop henne mat och började leda henne på ridbanan. Där blev vi kvar i 2,5h innan mamma kom tidigt från jobbet och vid det laget var jag vrålhungrig (hade bara ätit frukost) och dödstrött av allt promenerande. Räknade ut att jag gått 250-300varv på ridbanan under dessa timmarna och jagat upp Lady varje gång hon lagt sig ner. Lagom tills mamma kom och då vi skulle ringa veterinären släpper koliken något och hon ställer sig lugnt och äter sitt hö även om hon tittar på sin mage imellanåt. Så jag hann precis köra hem och trycka i mig ett par mackor innan jag och Celina körde tillbaka för hennes ridlektion. När vi körde till ridskolan stod Lady och såg mycket bättre ut, men en timme senare ringer mamma och säger att det har blivit värre igen. Vid halv sju kommer veterinären och ger två sprutor med smärtstillande/kramlösande och lugnande och sedan får Lady vatten och paracinolja genom en slang i näsan. Förhoppningvis ska allt börja verka inom några timmar, men mamma är just nu ute och promenerar. Jag ska hämta henne om en timme och sedan kollar vi till Lady någon gång vid midnatt. Vår stackars, stackars flicka är helt utkörd, hon ser verkligen hemsk ut med all fuktig sand på sig! Mamma stackarn har varit ett halvt nervrak, det enda hon har tänkt på under dagen var hur det gick för Zadok.


Kommentarer
Postat av: Goranyvonne

Very useful information. Thank you!

2012-01-27 @ 11:34:08
URL: http://goranyvonne.blog24h.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0