Ridlektion med Lukas

Körde som vanligt Celina och Lukas till deras ridlektion, fast när vi kom till stallet stod det två bilar ivägen, det var hantverkare som skulle reparera gamla stallet för en bjälke hade brustit eller nåt sånt. Väl på ridskolan hjälpte jag Celina sadla och sedan pratade jag med Karoline om ponnyallsvenskan. Tydligen är det bara 4 personer som anmält sig: Celina & Lukas, Amanda & Zorba, Emelie & Aztor och Maja & Jojje. Men så är det ju LD+5 som de hoppar vilket blir 55cm för vårt busfrö. Det är ju ingenting, de hoppar ju 60-70cm numera, så hamnar de i omhoppning kan Celina styra praktiskt taget hur snävt som helst för han kan hoppa det stillastående. Medan markarbetslektionen varade satt jag och frös tillsammans med mammorna på läktaren. Det brukar faktiskt vara riktigt roligt för jag och Wallstenarnas mamma pratar mycket häst. Celina, Elin och Johan säger att de ska ordna ett "ridläger" för dem och några till i sommar hemma hos Elin och Johan. Då ska de sova på loftet, bada med hästarna och allt möjligt kul och de har bjudit med mig haha. Tja, vem vet, kommer kanske hänga med dem ut och rida för mammorna antydde att det kunde vara bra om nån äldre hängde med ut, eller som de sa "någon i deras egen ålder". Men jag är faktiskt 8år äldre än dem, hur kan jag vara i deras ålder? XD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0