Bebis igår

Efter att efterbörden hade släppt lät vi Madicken vila fram till fyra tiden så det var dags att låta dem komma ut lite. Att få fölet och Madicken att gå ut ur stallet och tre-fyra meter rakt fram in i hagen var jobbigare än jag hade anat. Nangijala tog en titt ut genom den öppna boxdörren och vände fastän hennes mamma ropade på henne. Jag fick försiktigt knuffa ut henne. Det första försöket att gå på golvet slutade med att hon hoppade upp på en halmbal (?), snubblade omkull på den och låg och sprattlade. Tror hon tyckte golvet var äckligt att gå på. När vi tillslut fick ut henne gick hon på stela ben nära sin mamma en stund innan hon upptäckte hur mycket plats det fanns. Då blev det fart på henne! Hoppade runt och bockade kring sin mamma varvat med att dia och vila korta stunder. Så småningom vandra de in i vindskyddet och stod där resten av kvällen. Lite lättare att ta in henne, men golvet i stallet var fortfarande jätteäckligt!





När mamma är trött men bebis är hungrig får man ju äta när mamma ligger ner. Och ligger mamma dåligt så att det är svårt att äta, ja då tar man och sparkar på henne!






Halsen behöver bli 1dm till för att hon ska kunna nå ner till marken :P




Långa ben, precis som det stod att Dancers föl får










Har massvis med bilder, det här är bara ett fåtal av dem haha, men jag ska inte ladda upp och plåga er med alla miljoner bilder jag snart kommer ha ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0