Fina flickan

För snart 12 timmar sedan föddes min fina flicka. Hon är så gudomligt söt, jag fattar inte att hon är min! Ärligt talat fattar jag inte att hon verkligen föddes inatt, det känns för osannolikt efter ett års väntande! Efter att ha kallet henne "fölet" i elva månader är det ruskigt svårt att kalla henne vid namn så det har mest blivit "fölis", "bebis" och "flickan". Lilla Nangijala är en pigg och självständig liten fröken som inte är särskilt mammig. Madicken hade problem att få ut efterbörden och från kl.6 har jag tagit ut henne på promenad 5-10min per timme. Madicken har gnäggat konstant större delen av tiden medan Nangijala lagt sig ner och somnat haha. Sedan har Madicken skrämt halvt livet ur henne när hon kastar sig in i boxen och snosar igenom henne noggrant. Diskriktsveterinären kom vid halv 12 och efter en ordentligt kamp mot Madicken fick hon två sprutor för att öka värkarna. Efter ca 40 med varierande travpass och vila kom tillsist det sista ut och vi kunde andas ut. Nu ska vi bara hålla koll så att hon inte får feber eller fångkänningar eftersom det var kvar så länge, men det går säkert bra! Nu får Madicken vila några timmar och sedan ska de få gå ut en sväng och röra lite på sig. Nangijala stutsar omkring i boxen och ser ut att vara sugen på att sträcka lite på sina ben :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0