Jag ledde Nangijala till hagen

Var så fruktansvärt glad och nöjd över Nangijala idag så ni anar inte. Behövde inte lirka på grimman utan det räckte med att jag klia lite på halsen och drog på grimman över huvudet och kliade och berömde. Sen skulle vi då gå till paddocken och jag skulle hålla henne i grimman. Blev en del stuts och tvärstopp, men inga slitningar och vi kom in utan större problem. Idag plockades ett grimskaft fram och vi tränade på att hon skulle gå fram och stanna, provade även att svänga lite vilket gick lika bra det. Stanna var aldrig något problem men att gå fram blev hon lite osäker på, men la jag handen på hennes rumpa och tryckte lätt gick hon fram. Hon var så duktig att jag slutade efter en liten stund. Celina tog Madicken och så skulle vi leda in båda i hagen igen. Då blev det en del skuttande från Nangijalas sida, och springande på tvären, men hon fick inte sådan panik för att hon var fasthållen som hon fått innan. Det räckte med att jag la handen på bogen och ptroo:ade lite så lugnade hon sig. Fick putta henne igenom grindhålet, men det blev ingen rymning idag och sen stod hon till och med still när jag tog av grimman! Så fruktansvärt glad och stolt över henne :D

Är inte den här bilden söt så säg? Får mig att tänka på ett rådjur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0