Kvav stallkväll

Celina frisknade till och orkade rida båda hästarna. Jag kom till stallet en halvtimme innan de var tillbaka och roade mig med att mocka i vindskyddet. En Fjärdedel av skyddet är fyllt med halm för Nangijala att sova i, men båda hästarna använder den tydligen som toalett också. Nangijala höll mig sällskap medan Madicken betade i andra sidan hagen. Fortsatte mocka hagen vilket var lite idiotiskt gjort för all skit var ju jättetung och blöt.

Upptäckte att Lukas fått lite skav av pessoabettet (?)vilket vi inte riktigt begriper. Beror väl troligtvis på att han brukar ridas utan nosgrimma och att vi haft det så sällan. Han får väl hitta på andra saker i ett par dagar tills det läkt.

Nangijala var jätteduktig som vanligt idag. Banan var blöt så det blev en tur i skogen igen och nu var hon så trygg att hon vågade gå lite först. Vi gick en annan tur så att vi skulle gå runt ett hus med två skällande hundar i. Jag satte på grimskaftet där men även om hon gick tätt intill sin lugna mamma kom vi förbi utan problem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0