Ledträning

Slapp jagandet idag skönt nog. Kunde sätta på grimman i både hage och i paddock, med kliande som mutning. Men hon lyssnade när jag drog i grimman och följde med, dock började hon springa lite efter ett par meter så jag släppte hennes för att slippa mer dragkamp. Fast sen upptäckte jag att hon saktade ner om jag la handen på bogen och höll emot lite. Hm, har jag lärt henne det innan utan att tänka på det? Skulle hålla i grimman och leda Nangijala till hagen, men hon ryckte loss sig och sprang iväg. Dubbelsuck alltså, det verkar bli ett bestoende problem. Fick tag i henne bredvid stallet och höll hårt i grimman och ledde ner henne till grinden. Men där ville hon inte gå in så jag fick knuffa henne i rumpan en del innan hon gav upp och gick in. Imorgon blir det träning med grimskaft och jag måste säga att jag längtar till stallet varje dag numera :)

Madickens ridning idag blev även en träning att vara ifrån Nangijala en stund innan hon fick komma in och springa i paddocken igen. Inga problem där inte och så länge Nangijala blev kliad saknade hon inte sin mamma. Dock höll hon sig bakom sin mamma idag så det kommer nog bli lite lättare för Celina att rida med tiden. Nangijala visar oftast skritt eller galopp men idag fick jag se hennes trava snyggt också ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0