Namn

Har blivit påhoppad av Celina idag som försöker pracka på mig massa hästnamn som är "fina" eftersom mina tydligen inte är det. Mest av allt avskyr hon Nangijala trots att det var hon som kom på namnet och prackade på mig. DÅ tyckte hon det var fint men nu är det tydligen jättefult och Linnea håller med. Försökte därför komma på andra namn men hittade inga jag fastnade riktigt för så blir det ett sto får folk helt enkelt stå ut, det är min häst och jag älskar namnet, så det är bara att vänja sig. Sundance är dock ett namn jag skulle kunna tänka mig annars med smeknamnet Sunny, kanske även Miramis fast för mig är det en brun häst. Sedan finns det ju en del fina engelska namn men det blir så fula på svenska så de tänker jag inte ta.

Kom på massa gamla favoritnamn från jag var liten och nu undrar jag verkligen hur jag kunde gilla vissa. Lollipop var en stor favorit. Flamingo, Columbus, Midnight, Moonlight, Heart (uttalat "hat"), Vildros, Labolina....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0