Nangijala sov i mitt knä

Idag kom pappa hem från sin 10dagars semester och var väldigt nyfiken på Nangijala som han hann se på avstånd första dagen. Vid sjutiden trotsade vi regnandet och gick till stallet, men såklart var inte Nangijala sugen på att leka och busa runt. En liten galopp blev det som var "stadig" enligt pappa. Jag tog in dem själv (jätteskönt att inte behöva vara två) och skulle grimträna. Mamma och pappa gick och efter 10min gav jag upp med grimman. Lilltjejen är så rädd om sitt huvud att jag förstår att hon tycker det är obehagligt. Ska därför backa med grimman och istället träna väck rädslan för beröring på huvudet. Kom faktiskt långt på det ikväll, när jag gick hem fick jag smeka överallt i ansiktet utan att hon skulle gå iväg.

Tror Nangijala sovit dåligt i dagens regn för hon lade sig ner och skulle sova när jag slutade grimträna. Så jag satte mig i halmen en bit ifrån och dåsade en stund. Efter kanske 15-20min var det dags för en matpaus och sedan lade sig Nangijala ner bredvid mig och somnade med huvudet i mitt knä. Jag vet inte hur länge vi satt där men jag strök henne över halsen och huvudet och hon låg helt stilla. Kanske en halvtimme? När det blir dags för en ny matpaus kollar jag klockan och förväntar mig att den skulle vara strax efter 8, hoppsan, 21.17 var den visst haha. Så jag släppte ut dem och ägnade 20min åt att klia Nangijala innan vi började leka. Hon sprang åt ett hål, jag åt ett annat, sedan vände vi och sprang snett mot varandra då hon gör en tvär sväng när hon är 3m ifrån mig och rusar åt andra hållet. När jag sedan skulle gå stutsade hon efter mig lite och stod sen och tittade efter mig. Söta bebis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0