Nangijala+grimma+hage=bra

Fick efter lirkande sätta på grimman i hagen på henne. Duktigt! Har försöket ett par dagar att få henne att följa med när man drar i grimman. Inte populärt som sagt, inte heller att bara hålla fast i grimman. Igår höll jag dock fast och lät henne backa och snurra utan att släppa, men när hon stannade och tog ett steg framåt släppte jag och berömde. Släppte dem i paddocken och Nangijala busade runt så mycket hon orkade.

Madicken passade på att rymma två gånger idag. Duktigt trött är hon tydligen på hagen. Hade betat med henne på gräsmattan och skulle leda tillbaka henne till hagen. Plötsligt höjer hon huvudet och springer iväg med mig hängande i grimskaftet. Insåg att hoppet var förlorat så kastar grimskaftet över halsen och joggar efter. Hon sprang direkt till växthushagen och lyckas där trassla in sig i grinden och fastna med svansen. Nangijala stod en bit bort och tittade förvånat på oss när jag kämpade för att snurra loss henne.

När jag sedan stoppade in henne i hagen igen ville Nangijala inte med, Celina gick bakom och försökte få henne mot grinden men det slutar med att hon hoppar imellan staketslanorna in i hagen (?). Mycket mysko. Släppte Madicken som springer mot grinden där Celina håller på att stänga och plötsligt är hos lös med fölis i hälarna. Suck, blev till att jaga runt dem i några minuter. Hade tänkt börja skritta igång henne om en vecka, men är Madicken så här uttråkad och full av energi är det kanske lika bra att börja nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0