Snurrigt

Var en nästan lika stor plåga idag när klockan ringde. Varken jag eller Celina kunde somna igår för våra bådas huvuden snurrade av allt som hänt de senaste dagarna. Verkligheten har nog hunnit ikapp oss tillslut så det är mycket ny information som ska bearbetas. Det finns ju en massa saker runt omkring fölet som ska fixas. Först och främst ska hon försäkras eftersom vänta fölförsäkringen bara gäller en eller två dagar in i augusti. Dessutom måste Madickens försäkring kollas upp med tanke på vetrinärbesöket i måndags. Sedan ska jag fylla i papper, kopiera Maddans härstamningsbevis och ta hit en person som kan chipmärka och rita ner hur hon ser ut. Detta ska sedan skickas till SWF (svenska welsh föreningen) där hon ska registreras som welsh partbreed och få sitt pass. Visserligen har jag fem månader på mig innan jag behöver skicka in uppgifterna, men det är lika bra att sätta igång redan nu. Sedan är det ju vaccinering som jag inte riktigt blir klok på, står att de behöver vaccineras tre gånger för att få ett skydd och ibland står det att de ska fortsätta få spruta en gång i halvåret tills de är fyra år eller vad det var. Minns att jag frågade vet om det när hon kollade Lady men har glömt svaret (typiskt mig). Jag minns bara att hon sa att det var onödigt att göra så mycket, men om det bara var halvårssprutorna eller även de tre första minns jag inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0