Tävling

Har precis anmäl Celina till hopptävlingen i Yxnarum i slutet av månaden, utomhus på gräs. Ska både bli intressant att försöka sätta på broddar (aldrig gjort, tack och lov för att Maddan är oskodd) och se hur Lady uppför sig. Det ena som jag och Celina sett fram emot när hon inte skulle tävla Lukas mer var att vi slapp åka så tidigt, men nu tar det väl en timme till tävlingsplatsen så det blir väl upp ännu tidigare än vanligt (suck) för att Lady ska ha gott om tid att titta runt.

Det högg till lite i hjärtat när jag anmälde dem och det slog mig att jag aldrig kommer anmäla Celina på Lukas mer. Det känns så frukstansvärt sorgligt så att det inte är klokt. Nej, nu ska jag inte deppa ihop! Jag ska hålla tummarna för Ludde och fram tills han kan hoppa och rida "ordentligt" har vi en superbra reservplan. Celinas duktiga kompis Elin W har sagt att hon kan hoppa Lukas ibland, och ber vi riktigt snällt kan hon säkert tänka sig att ta en klubbtävling ibland med honom :) Sedan har vi också Alva, tioåringen vi ville ha till Lukas, och hon vill gärna hjälpa så henne kommer vi också ta hjälp av. Alla vi tillsammans kommer säkety kunna hålla Lukas i någorlunda trim tills vi vet hur det blir.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0