Földags kanske?

Är hemma en snabbvända. När vi kom till stallet vid halv 4 idag sprang Madicken runt i hagen och var "pigg" som vi trodde. Sedan upptäckte vi att hon sparkade mot magen, dunkade huvudet mot den och lade sig ner ett par gånger samt svischade med svansen. Detta lugnade sig efter en timme och förekom bara då och då och när jag körde mamma till ridlägret verkade det vara påväg över. Celina stannade kvar och vaktade och skrev varje gång det blev förändring. Det blev både värre och bättre under de tre timmarna med en 40min paus vid åtta tiden. Vid halv nio blev det dock värre igen, mer sällan men verkade kraftigare. Dock lugnade hon sig strax efter 9 och har varit lugn till halv 11. Så vi har farit omkring och packat allt vi behöver för fölvakning även om fölet troligtvis inte kommer idag. Juvret hade försvunnit igen (suck). Är hemma för att läsa lite om förvärkar, 6h är ganska länge för det tycker jag och fölet håller väl inte på och vänder sig så länge? Hästarna är inne för natten och Madicken står och är ointresserad av maten, står still och går sedan runt lite. Stod länge och kliade svansen men det gör hon ofta så det är ingen säkert tecken.

Kommer inte kunna somna inatt och jag ska ta vaktpasset kl.3. Har en dator att spela spel på och får dricka massa varm choklad eller nåt för att hålla mig pigg. Kommer vara mördande trött imorgon och jag som ska fota avslutningen på ridlägret... vid halv 1 måste jag vara där iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0