Fölvakning

Till min stora glädje hade Madickens juver vuxit massvis på ett dygn. Kikade på henne som vanligt och såg direkt att det var större. Men det var Celina som tog sig en lite noggrannare titt underifrån och upptäckte att det är mycket större än vad det ser ut att vara. Innan när jag har kliat Maddan på juvret mellan spenarna har det alltid funnits gått om plats. Idag gick det knappt och det vanliga klistället befann sig väldigt långt in eller hur man ska säga :P Så det närmar sig verkligen! Informerade som vanligt Camilla det direkt och hon svarade att det kanske är dags att ta in Madicken på nätterna nu, och kanske de andra hästarna skulle vara inne då med? NEJ, svarade både jag och Celina, det är sommar och vi vill inte mocka (mer än Maddans då), dessutom skulle vi få ut och slå massa gräs varje dag, nej tack. Lady är den som kommer gnägga och hon får helt enkelt vänja sig.

Så lite beroende på hur juvret ser ut imorgon så kanske jag och Celina börjar fölvaka. Celina har dessutom tjatat sig till en dator som vi får ha att hålla oss vakna med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0