Hopptävling - Lady

Jag har tittat på mammas filmande från dagens båda klasser och jag blir lika irriterad varje gång för mamma gnäller om att jag rider för sakta (hon hade ett superbra, lugnt tempo!!) och undrar vad jag sysslar med som inte driver och Lady bryter av till trav (hon hade fel galopp och jag bryter av för att byta). Dock kan jag faktiskt hålla med om att Lady inte var sig själv idag men jag misstänker att hon kanske är lite påverkad av sprutan häromdagen? I LD:n kändes hon iallafall superfin men vi fick ett stopp på tvåan där vi kom in i svängen i fel galopp. Förra tävlingen gjorde jag misstaget att fortsätta i fel galopp men Lady ska ju ha allt "perfekt" så då stannade hon. Idag bröt jag av för sent och med dagens trötthet hade hon ingen större lust att hoppa utan fart. När jag tittar på filmen är jag dock riktigt imponerad över både henne och jag! Hon går så lugnt och fint som jag vill att hon ska gå och jag sitter spikrak i ryggen och litar på henne. Just det där att inte luta sig framåt har jag alltid haft som ovana och jag tycker att jag rider rätt dåligt i hoppning över lag. Så vilken rolig överraskning att se att det jag tror om mig själv inte stämmer :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0