Ludde & Lukas

Ludde fick rida igår och jag när jag talade om att han skulle få pröva att galoppera blev han överlycklig. Idag gick hans ridning superbra, han red lätt den mesta av tiden och i takt nästan alltid! Han fick även styra och hoppa ett 2dm hinder och det klarade han galant. Sedan blev det två skutt på 3dm hinder och när Lukas tog ett riktigt hopp hängde han med bra. När Ludde skulle galoppera plockade jag fram longerlinan och sa åt Ludde att ta tag i manen och stå upp i lätt sits, märkte när jag lärde Linnea att galoppera att det är lättare att hålla sig kvar då. Litr läskigt var det allt tyckte Ludde, men galopperade i båda varven. Storebror Calle fick med prova även om han varken hade rätt skot eller byxor för det. Sist Calle hade galopperat var när han var i Luddes ålder tror jag och då hade han trillat av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0