Madicken

Har övervakat Madicken denna veckan och kollat hennes juver men fram tills idag har det sett ut precis som vanligt. Ikväll däremot hade det vuxit vilket kändes som om det verkligen närmar sig fölning. Sedan skulle jag kolla en annan grej jag läst som skulle vara ett säkrt tecken på förestående fölning: bäckenet skulle slappna av och musklerna bli "sladdriga" vid sidan av svansfästet. Så jag trycker där för skojs skulle idag och... hjälp, de var ju sladdriga! I ett försök att få till att jag hade inbillat mig kände jag på Lukas - mycket hårdare. Kände på Lady - något mjukar än Lukas men inte alls som Madicken. Jag ber Celina känna och hon märker samma sak. Hon, jag och mamma får lite panik för jag kunde inte minnas hur länge innan bäckenet skulle mjukna, hade för mig en vecka eller mindre. Läst om det nu och beroende på var man läser så verkar se säga att bäckenet släpper ca 2-3v innan. På tisdag är det en vecka kvar tills hon gått 10,5månader så det kan nog födas då! Hoppas, hoppas, hoppas det kommer då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0