Madicken

Madicken går där trind och rund i hagen men ser det ut som hon tänker ploppa ut ett föl den närmsta tiden? Nej. Juvret kommer och går och gör mig fruktansvärt irriterad eftersom 1) tillhör hon de 75% ston som fölar vid vaxproppar kommer det dröja säkert två-tre veckor innan fölning, eller 2) vi vågar inte sluta vaka eftersom hon kanske tillhör de ston som knappt visar något innan och bara plötsligt fölar utan tecken.

Usch. Nej ibland känns det som om det är lika bra att ge upp och sova hemma tills juvret visar mer. Jag menar, sova 3 veckor i stallet eller så? Inte så lockande. Men sedan börjar man tänka på Dagen med stora bokstäver, eller tja, Natten snarare. När det verkligen händer något och det blir dags att ringa Camilla och SMS:a mamma. Då är nog all väntan värd alla vakna nätter och trötta dagar.

Har sovit i stallet i fem nätter nu och det är faktiskt inte lika jobbigt längre. De första tre dagarna var man helt död på, men idag känner jag mig pigg som om jag hade sovit hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0