Ponnyallsvenskan div. III

Dagen blev varm och solig så det blev mycket badande för Lukas, men vad gjorde det när vår härliga goa hoppshettis är tillbaka igen? :D Var så underbart att se han rusa runt i full fart och vilja hoppa. Alla i laget kom felfria och kom då tillsammans med tre andra lag till omhoppning. Det blev en riktig rysare för de flesta red felfria och bara någon i varje lag som rev/vägrade. Efter att sista ryttaren ridit fick vi det till att laget blev tvåa så vilken härlig överraskning det blev när de i högtalarna ropade ut att vårt lag vunnit! Vi fick tåga in på prisutdelning först och tur var väl det för Lukas blev jätteglad och fattade att det snart var ärevarv. Laget bestod av ponnyer från alla kategorier - det ni! Hur ovanligt är inte det, och att de vinner dessutom? Så det blev ettarosett och så fick alla fyra varsitt smycke. Sedan sa speakern att de hade räknat ut vilka som vann hela tävlingen och vilken turdag - laget vann hela omgången också! Så det blev in för en ännu större rosett som typ täckte Lukas halva ansikte, varsin medalj åt lagmedlemmarna och, till min stora förvåning, en stor pokal och stor rosett till mig med. Jag har ju varit lagledare alla omgångar, men det var roligt och oväntat, min första och sista pokal säkert.

Till det andra varvet var Lukas ännu galnare än i det första och att han har haft kul går inte att ta miste för han stegrade och vägrade gå in i transporten när vi skulle hem. En journalist från BLT pratade med både mig och Celina så det blir att komma med i tidningen med laget på måndag ;) Dessutom hade Celina efter förklassen redan blivit intervjuad av samma kvinna, men då för minhästrutan i BLT.




Kommentarer
Postat av: Malin Ingesson

Alla i laget kom inte felfria ;)

2011-06-04 @ 12:54:16
URL: http://maliningesson.blogg.se/
Postat av: Carro

Jo, i grundomgången blev dem det och det var det jag skrev :)

2011-06-04 @ 22:31:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0