Stolt

Är så stolt över Lady så ni anar inte! När vi köpte henne islutet av juni förra sommaren fick vi gå med henne hem (1,2h promenad) eftersom hon inte kunde åka smalt och lade sig ner, sparkade och levde rövare. Ibörjan av året skaffade vi ju lång bakbom för att kunna köra henne brett och oroligheten hon hade ibörjan har försvunnit under våren och är nu helt borta. Därför parkerade jag så nära stallet jag kunde när jag körde henne till ridskolan idag och bytte till de vanliga bommarna på vägen hem. Tanken var att provköra sakta längs de båda ridhusen och se hur hon reagerade. Så i körde - ingen reaktion! Massa godis och beröm. Bestämde mig för att köra nerför backen och stanna bakom bowling - fortfarande lika lugn och cool. Så det slutade med att vi körde vidare hemåt och hon stod som hon aldrig ha gjort annat! Jag kan knappt fatta att hon faktiskt åkte hem smalt. Tänk vilken förändring vår söta ponny har genomgått på ett år :D Det bästa av allt är ju att vi bara behöver köra en gång till klubbtävlingen i helgen och jag kan ta båda hästarna på samma gång upp till ridskolan för att bada i Halen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0