Dressyrlektion

Dressyrlektion med Lady idag. Provade att rida i dressyrsadeln för första gången och det var verkligen skillnad på att rida i den och i Ladys vanliga sadel! Fick mycket bättre sits även om benen halkade omkring, jag kanske får försöka göda upp Lady så att hon blir lite bredare? ;)
Överlag gick lektionen sådär, Lady har tappat mycket kondition nu medan snön har smält till is så vi tog många pauser, men det märktes att hon var jättetrött ändå i slutet. Är osäker på om jag ska köpa dressyrsadeln eller inte. Jag vill helt klart ha en dressyrsadel, men den här var sliten och hade enligt Maria lite lite stoppning i bossorna. Ladys gamla ägare vill ha 5000kr för sadeln (och då får vi 3000kr i "rabatt") men jag tycker inte att den är värd det. Ska rida igen en dressyrlektion på torsdag och då ska jag fråga ridläraren vad hon tycker. Men jag tvivlar starkt på att hon tycker sadeln är värd så mycket. Men annars varkar den ligga bra på Lady, men det borde den göra om hon nu haft den i 3 år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0