Full fart

På dressyrlektionen igår med Lady blev vi efter halva lektionen tvugna att knyta upp tyglarna och rida utan. Det blev ganska mycket kaos efter det kan jag säga :P Lady tyckte det var lajbans och sprang omkring i ökad trav och gjorde sitt eget race utan att alltid lyssna på vad jag ville. Att bromsa var praktiskt taget omöjligt, men styra gick ganska bra förutom att hon skulle ikapp de andra hästarna. Fast när vi alla red på en stor volt tyckte hon vi gjorde lite väl tråkiga saker så plötsligt fattar hon galopp och tar en vända på andra sidan ridhuset :P Rolig lektion var det iallafall och sen var det princesstårta efteråt. Ganska god blev den, fast nästa gång ska jag ha mer fyllning :)

Min allra första egengjorda princesstårta :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0