Lady

Visst är Lady supersöt i ljusgrönt? Stor tumme upp till mamma som köpte schabraket :)

Red Lady idag med Celina och Lukas och det blev en ganska galen ridtur. Jag som har tyckt att Lukas lugnat ner sig på sista tiden men idag skenade han iväg och vägrade nästan stanna trots att Celina sågade till ordentligt med bettet för att han skulle lyssna. Nu är jag verkligen inget fan av att såga i tyglarna, men tyvärr är det enda sättet det går att få stopp på Lukas :/ När han sticker (vilket han gör typ hela tiden i galoppen) drar han ner och fram huvudet och biter tag i bettet. Han blir totalt okänslig och totalt oböjbar med den starka hals han har. Att dra i tyglarna ger ingen respons, att dra i en tygel rubbar inte huvudet en milimeter. Sågar man till en gång drar han åtminstånde upp huvudet så att man kan få lite kontroll tillbaka. Idag var det ändå inte så illa för han stannade tillslut när han skulle, en annan gång skenade han 300m nerför backar och uppför innan han lugnade sig och då hade jag ändå stannat Madicken och kommit utom synhåll. Vet faktiskt inte vad vi ska göra åt honom så jag skojade med Celina att jag skulle anmäla henne till ponnyakuten. Hon svarade skeptiskt att hon inte trodde att de skulle kunna fixa problemet haha. Jag håller nog nästan med :P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0