Nytt bett

Jag och Celina har börjat få nog av Lukas ostoppbarhet och skenturer i skogen så nu har jag bestämt att det nog är dags att skaffa ett nytt bett. En kompis tyckte att jag skulle skaffa ett pessoa. Problemet är ju att Lukas vanliga bett är 9,5cm. På börjes var det minsta 10,5, men på hööks fanns det faktiskt ett i rätt storlek. Fast frågan är om inte Lukas kan ha 10,5 iallafall, han har ett ganska stort huvud och jag har för mig att jag innan funderat lite på om hans bett inte är något små. Därför hade det varit bra om vi hade kunnat låna och prova ett så att vi vet vilken storlek han ska ha och om det funkar på han. Ska kolla med ridskolan ikväll när Celina har lektion, de hade en b-ponny för många år sen som hade ett sånt bett som borde vara 10,5, hade varit bra om vi hade fått låna och prova det på han. Han har alltid gått på ett vanligt tredelat bett.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0